Friday, August 20, 2010

Jalan Kawiyan | mylife | ertihidup


Hari nie aku drive keta Cikgu Jahidin. Ikut sekali dengan aku, Cikgu Hisam. Sebenarnya ini adalah pengalaman pertama aku drive keta di jalan balak. Sebelum nie, jadi penumpang je masa ikut keta Cikgu Shahril.

Mungkin ramai yang ingin tengok macam mana keadaan jalan balak. Teruk ker? Boleh di katakan yg sepanjang perjalanan tu mcm naik kuda je sbb xde jalan yg rata. Semua lubang2 je, jenuh nak mengelak kenkadang tu, kalau datang angin malas, main redah je.

Ini adalah lopak ketiga sepanjang perjalanan kami, waktu ni aku dah tukar tempat dengan Cikgu Hisam. Dia drive plak. Lokasi lopak ini adalah di kawasan Kimomanggis.

Waktu meredah lopak nie, boleh rasa dan dengar yg perut kereta dok bergesel dengan tanah. Kiranya mmg dalam abis la lopak tu. Mujurla Suzuki Jimny tu ringan, jadi dia jalan mcm mengesot ngesot ala2 belut.

Kebetulan waktu nie, jarang hujan di Kawiyan. Kurang sikit dugaan dan cabaran. Perjalanan kami mengambil masa 1 jam 30 minit.

Aku sampai di Kota Kinabalu dalam jam 4 petang.

9 comments:

Balqis August 20, 2010 at 9:02 PM  

dugaan nie..mngajar sabah ea..

isare August 20, 2010 at 9:04 PM  

tapi best ohh..bila lagi nak rasa main 4x4..hahah..sy bukan cikgu, tp keja di sekolah. ajar IT

Mz Nik Zakiah August 20, 2010 at 9:34 PM  

cayalah cikgu sedang menjadi lilin

NiK SeNsEI August 20, 2010 at 9:46 PM  

nak g sana boleh?

DgurLinReD August 20, 2010 at 10:25 PM  

perghhhhhh!! mencabar jalan dia!! teringin nak rasa pengalaman ni!!

Tcr Ain August 21, 2010 at 5:55 AM  

Hmmm.... wpun kak cikgu... tapi tk pernah rasa pengalaman mcm ni. Kiwayan tu daerah Sandakan kan? Blog cikgu memang best... Sangat asli... napa lah kak tak tau blog ni dari dulu lagi....! Kak akan selalu meninjau ke sini... suka sangat.

isare August 21, 2010 at 6:04 AM  

@Mz Nik Zakiah - ini kira dah ok dah jalan nie...Pen Kanan 1, dah 17 tahun di sana, waktu tu, mcm denai ja jalan. Mmg respek abis la ngan dia.

@Nik Sensei - datang ja. Tp bgtau awal sbb nnt xde orang nak jemput di pekan

@Dgurlinred - sekali seumur hidup :D

@Tcr Ain - Kiwayan = Sandakan, Kawiyan = Ranau. dekat2 ja bunyi dia. dulu masa memula kena posting, pening juga. jemput2 la singgah selalu. tenkiu

Gee August 22, 2010 at 7:14 PM  

isare...Tcr Ain tu satu sklah sama sa...hee..ok la kmu bleh smpai dlm 1 jam lebih kan...skolah bos sa mo dkt 7 jam tu pun kalu jalan ok..kalu tida tidur siring jalan beii...heee

isare August 22, 2010 at 7:39 PM  

perghh, lagi sandi. tempat kami dulu ada gajah, tp teda lagi sekarang..mujur la..risau juga, bangun2 pagi, ada gajah depan umah..hahaha

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP