Monday, August 16, 2010

Surat Azezeani | mylife | ertihidup

Azezeani nie merupakan pelajar tahun 5 di SK Kawiyan Sugut. Walaupun masih muda, tapi rasa tanggungjawab tuk membantu keluarga tu dah ada. Kalau budak perempuan tahun 2 sini, kebanyakkan dah boleh masak nasi. Guna kayu api lagi. Jadi kadang2 tak hairan kalau jumpa budak2 yg matang berbanding dengan umur di Kawiyan nie.

Rasa2nya, berapa ramai budak2 di bandar yg ada kesedaran dan rasa tanggungjawab pada umur yg semuda nie? 

Aku time darjah 5 dulu, masih lagi dok asyik dengan Gaban sama Satria Baja Hitam.


12 comments:

jimah August 16, 2010 at 10:54 PM  

darjah 5, saye da pandai da masak nasi.. sbb mama wanita bekerjaya.. tp x sehebat dak kawiyan ah, siap gune kayu api.. gune yg karen suda.. heee...

diana August 16, 2010 at 11:15 PM  

saye pun
mase kecik baya2 dak ni
pun kena masuk hutan cari kayu api la,
sebelum pi sekolah kena buat kerja dapur..
macam2 lagi..
tak pe..besar nanti
senang hidup dia.percaya la...

isare August 16, 2010 at 11:20 PM  

kalau guna dapur gas / eletrik = pass
kalau guna kayu api 90% harapan tuk gagal..

harap2 semua bebudak sini berjaya n senang la nanti.

hifazphat August 16, 2010 at 11:35 PM  

ciannyer xdpt g sekolah..
budak2 skang ponteng sekolah melepak kt shopping complex.. huhu kesian dorg... :'(

Sudir Suichi August 16, 2010 at 11:36 PM  

Gabaan!! ara motuhouni Gaban!! Uchuuha keijiiii... GAAABAAAAAAN~~~ -lagu gaban

isare August 16, 2010 at 11:42 PM  

kenangan tu..sekarang suma hero2 dah merapu..gaban n satria baja itam gak d best..

Afiq August 16, 2010 at 11:43 PM  

bersungguh2 budak ni nk gtaw cikgu yg de xdapat datang..bagus btul..yakin tu buat surat sndri siap ade sign lagi..kebiasaanya dak2 skang ni soh mak bapak je buatkan surat..contohila bdak ni yer :)

isare August 16, 2010 at 11:45 PM  

ada surat yg siap dgn tanda tangan ketua kampung, cikgu kelas..tp dorang juga yg sain dan hantar..wahahah

mr.curly August 16, 2010 at 11:59 PM  

bagus tul bdk ni.. saye dlu surat abah dh siap tulis tp stil xtunjuk gak kt cikgu.. hehe

Mz Nik Zakiah August 17, 2010 at 7:05 AM  

hehehe jujur r bebudak ni kan

isare August 17, 2010 at 10:39 PM  

hehe..masih sekolah rendah. kalau dia menipu, ada kawan yg akan bocorkan. jadi mmg dorang xmenipu dengan cikgu2 sini. akan kantoi jugak. hahahaha

akuzle August 20, 2010 at 2:09 AM  

sungguh tulus surat itu...

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP