Monday, December 19, 2011

KUDAT, TIP OF BORNEO | MYLIFE | ERTIHIDUP

Hari Sabtu lepas aku dengan Kucai ( classmate aku time stadi - junior ) pergi ke KUDAT, TIP OF BORNEO. Terletak 200km dari Kota Kinabalu dan mengambil masa lebih kurang dalam 3jam 30 minit jugak la perjalanan.

Memang terbaik. Pantai putih je pasirnya, laut biru je tapi kami tak berani nak mandi sebab ombak besar dan nampak macam dalam. Dah la dua-dua orang nie "perenang" handalan. makin berenang, makin ke dasar dan tak pandai timbul.

Sepanjang di sana, banyak kami makan ja. Mana tidaknya, kami berdua, tapi makanan yg kena sedia untuk 5 orang. Sampai ke tengah hari kami makan nasi goreng cina + sosej. Tak cukup dengan tu, order lagi kelapa muda dengan soto jawa. Perghh..rasa boroi terus perut.

Gambar pemandangan tak banyak yg aku ambil. Aku banyak dok terkejar-kejar ketam, jenuh juga la dok mencangkung semata-mata nak dapatkan low angle dan tak mau ketam tu terkejut. Kat bawah ni adalah hasil2 sepanjang di sana.

Memang kena pergi lagi ke sana.



Ini adalah antara model terawal yg aku dapat snap. Waktu nie matahari baru naik dia dengan baik je dok lepak2 atas tunggul kayu nie. Tapi asal nak cari je angle yg sesuai, dia terbang. Tapi mujur la setiap kali dia terbang, dia balik ke tempat yg sama.










Ikan belacak @ tembakul mcm yg dalam kisah batu belah batu bertangkup tu. Ikan nie sekor dia ja dalam lubang batu ni. Cara dia posing tu macam dok menunggu sesuatu. Tunggu awek lalu lalang untuk di mengurat kot.

Tapi, kalau ada cuti lagi, memang aku nak pergi lagi di Tip Of Borneo nie. Berbaloi dan sangat menenangkan kepala otak dan lutut. Sesuai untuk warga emas seperti aku. Muahaha..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP