Saturday, August 14, 2010

Piak A.K.A anak ayam | animal | ertihidup


Dalam bahasa Dusun, piak bermaksud anak ayam. Tapi bila ayam tu dah besar ( sesuai tuk di makan) ia dipanggil manuk bermaksud ayam. 

Gambar nie di ambil lebih kurang dalam jam 9.00am. Waktu nie panas masih lagi suam2 kuku. Mungkin sbb tu la jugak piak nie leh tertido di tengah2 jalan, sampai tak sedar yg aku dok menonggeng2 mengambil gambar dia. Nyenyak tul dia tido.

Pasal bulu dia tu, memang begitu. Memang jenis bulu berserabut n kembang. Sebab ada jugak sekor lagi yg besar pun sama jugak bulu dia. Kembang mcm kena karan.

4 comments:

Gee August 14, 2010 at 9:20 AM  

adehhh...napa ni piak lagas ne...kasajukan ne dia...

isare August 14, 2010 at 9:34 AM  

tgh nyenyak tido..banyak makan kali pagi tuh..haha

Nudi August 14, 2010 at 11:17 AM  

oh bulu dia.kembang2

isare August 14, 2010 at 11:38 AM  

kena karan punya jenis..hahah..sbb tu kembang

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP