Sunday, August 22, 2010

Rumahku Syurgaku | Mylife | ertihidup


Kali nie aku postkan pulak pasal rumah aku di Kawiyan. Harap2 xde la yg terbayang2 yg aku tinggal atas pokok. Maklum la, aku nie kan itam2 ala2 babun. hahaha.

Ini lah gambar rumah aku syurga ku. aku cuma balik ke rumah nie untuk tukar baju dan tido je. selebihnya, aku byk habiskan masa di rumah cikgu2 lain.

SEBABnya? rumah nie panas GILA kalau tengah hari. kalau korang tinggal telur ayam dalam umah, kompirm masak punya la. hahaha. tapi kalau malam, xyah pasang aircond, sejuk tahap gaban. sbb tu selalu je aku oversleep. hahaha. kukuhkan alasan aku.

Tangki biru tu sumber bekalan air. tadah air hujan. kalau musim kemarau, turun mandi di sungai je sbb air tangki kering. Yg mcm pondok kecik di sebelah kanan tu, itu la tempat sumber ilham dan pelaburan. hahaha.

Apapun, aku bersyukur dapat rumah sejak hari pertama aku jejak kaki di Kawiyan. Suma nie jasa baik Guru Besar aku, Cikgu Sakimin Jumil.

Tak lupa jugak cikgu2 yg lain, sbb dorang banyak tolong aku sejak aku masuk ke sana. tenkiu semua.

11 comments:

Amyza_nia August 22, 2010 at 10:05 AM  

hye..awak cikgu ye..same la kita,..tapi sy kat kampung halaman je..masa nak posting tu ura2 kata kitorng nak dihantar ke sabah n sarawak tapi x jadi coz kerajaan xde bajet nak anta kami ke sane..papepun saya kagum dengan cikgu2 yang ngaja kat sana..tahniah!!
i've followed u :)
salam ramadhan

Sudir Suichi August 22, 2010 at 10:07 AM  

kawiyan ni area mana bro? aku kat tawau... hehehe

isare August 22, 2010 at 10:15 AM  

@Amyza_nia - bukan cikgu, fasilitator schoolnet je.

@Sudir - Kawiyan area sana Ranau.

hifazphat August 22, 2010 at 10:53 AM  

besar gak umah.. mcm ok la kn..

tp mcm xde umah je tepi2 tu..mmg rumah satu-satu jauh ek?

isare August 22, 2010 at 11:06 AM  

@hifazphat - rumah aku bekembar dengan sebuah umah lagi. ada 5 buah lagi di sekeliling tu. dekat2 je. cuma rumah aku tu jauh sket dari umah cikgu lain sbb keadaan muka bumi berbukit.

hifazphat August 22, 2010 at 11:15 AM  

ooo.. tp bukit bkn sejuk ke? ade gak member ngajar lt ranau..dier ckp sejuk je.. xyah mandi.. haha

isare August 22, 2010 at 11:18 AM  

@hifazphat - kundasang mmg sejuk. ranau dah mula panas. tempat kami nie, walaupun dalam area ranau, tapi kami dah dekat dengan sempadan beluran. jadi dah takde lagi rasa sejuk2 tuh.

Gee August 22, 2010 at 6:46 PM  

sa tau tu paaaaaatang baru ko pulang ni rmh kan...hehe..tapi yg sa heran tu..mana ba yg ko bilang pondok kici sblah kanan ni...teda pun...bukan sbelah kiri kaitu bos tempat pelaburan asb dividen tatap..ehehe

isare August 22, 2010 at 6:56 PM  

ya ba kan...silap..di sebelah kiri..itu pondok emas..hahaha

Amyza_nia August 22, 2010 at 10:21 PM  

ooo..yeke...kat sekolah saya pun ada gak fasilitator schoolnet..

isare August 22, 2010 at 10:31 PM  

hoho..kontrak kami smpi hujung tahun nie je..isk isk isk..xtau la kena sambung ke idak..

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP