Saturday, October 9, 2010

Tips Tak Nak Bagi Kasut Kena Curi | Mylife | ertihidup

Pernah korang hilang kasut ke, selipar ke time gi majlis kenduri kendara? tak pun gi Solat Jumaat di masjid? aku pernah hilang Crocs Band kesayangan aku time di majlis kenduri kawan, punya la kecewa. Pernah juga keluar masjid Universiti dan yg ada cuma selipar yg lain2 warna dan saiz tetapi dua2 sebelah kanan. terpaksa la aku pakai sampai ke hostel. Sepanjang jalan tebal je muka nie. Lebih tebal dari punggung kuda.


Sewaktu sesi P&P berjalan, murid2 akan meletakkan kasut di luar kelas. Sama juga bila waktu kelas komputer aku. Tapi bila waktu nak keluar, bertolak2 semua bubudak nie. Jadi time2 gini la ada yg tertapau kasut kawan. Sengaja atau tidak, aku tak tahu la.

Ini adalah tips yg baik di praktikkan kalau korang tak nak kasut korang hilang. 

Sembunyikan dalam tong sampah





Tulis nama BEBESOR


23 comments:

Gee October 9, 2010 at 8:19 PM  

duhhh..sa pilih yg cara nmbur dua la bos..tia snggup sa mo kas tapuk d tng smpah..deii

isare October 9, 2010 at 8:21 PM  

kalau kasut ko jenama adidas..tetiba ada Gee


ADIDAS
GEE


wahaha

alinac lover October 9, 2010 at 8:42 PM  

lawak la

gdoupt_monster71 October 9, 2010 at 8:52 PM  

pakai selipar jepun pasti kasut x ilang.....

isare October 9, 2010 at 9:04 PM  

@alinac - hihihihi
@gdoupt - kalau ke masjid dan lambat keluar, kompirm ilang..ada juga ohh yg jenis mencuri di tempat ibadat. Tidak malu dengan Tuhan punya manusia.

nur October 9, 2010 at 9:28 PM  

kreatip la idea ni

ALL IN ONE

Encik MT October 9, 2010 at 9:49 PM  

haha! Encik MT takdak lagi pengalaman kasut kena curik! haha!selamat...

AiDa AzRyN October 9, 2010 at 9:54 PM  

Fuyooo! >_<!

Fantastic Ajane October 9, 2010 at 10:23 PM  

ya la sa pun pilih yg kedua..wahahah... neway creative kan...

suffer8zine October 9, 2010 at 10:27 PM  

nice, pilih no 3. simpan dalam beg

isare October 9, 2010 at 11:51 PM  

haahaha..nak lagi selamat, JGN pakai kasut..teda masalah kasut ilang..hehehe

Dark Half October 10, 2010 at 3:30 AM  

yg first tu letak kasut dlm tong sampah..hehe. sibbaik tukang sapu x buang sampah ngan kasut2 sekali

UglyPooh October 10, 2010 at 6:50 AM  

haha..pemikiran kretip anak2 kampung. suke tgk :-)

isare October 10, 2010 at 7:45 AM  

@dark- besanya tukang sapu akan check dulu...tapi kalau dia terlupa, kompirm2 belik kasut baru la..sbb sampah suma trus masuk api...

@ugly- hehe. hebah2kan la ye..tenkiu

Nur Hawa Mohd Zin October 10, 2010 at 11:08 AM  

heheheheh..nak gelak je boleh...kalu masuk kasut dalam plastik hitam blh tak?

maCy October 10, 2010 at 5:33 PM  

err..tayah pakai kasut.hee

isare October 10, 2010 at 10:55 PM  

betul mcm cadangan macy..kaki ayam je..xyah risau kena curik..hehe

-sollehahn- October 11, 2010 at 1:12 PM  

haha..yg 1st tu..sia2 je kalau kasut kene angkut ngan lori sampah...

isare October 11, 2010 at 2:21 PM  

mujur di sini ada tukang sapu je..lori sampah xde..

ASaDa RyutaRo October 11, 2010 at 9:20 PM  

adeh.. yang sembunyikan dalam tong sampah tu cam termasuk dek akal je.. takde tempat lain dah yang lebih selamat? adoi.. adoi..

isare October 11, 2010 at 9:42 PM  

aku pun pelik..sb tu aku snap je..sb rasa mcm unik nie..haha..

Gen Fujita October 12, 2010 at 8:51 PM  

tips daripada bekas pelajar asrama, kunci mangga kedua-dua kasut/selipar bersama-sama, kalau dah berkunci, macam mana nak pakai, mesti tak kena curi :D

isare October 13, 2010 at 12:09 AM  

xleh blah ohh...teringat time aku di Sek Teknik..haha..hari2 selipar lain2..hahaha

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP